Naszą witrynę przegląda teraz 24 gości 

W styczniu uczniowie klasy drugiej rozpoczęli realizację projektu ,,Bezpieczne wędrówki - od grosika do złotówki" zainicjowanego i przygotowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, a finansowany ze środków Fundacji PZU we współpracy z LSCDN oraz Narodowym Bankiem Polskim.

Dotychczas uczniowie odwiedzili 4 planety:

Grosik, Portfelik, Skarbonka i Zabawka

W lutym na planecie Portfelik dzieci:

  • zapoznały się ze sposobami zarabiania pieniędzy na drobne wydatki;
  • poznały wygląd i zastosowanie karty płatniczej oraz kredytowej;
  • poznały wartość i potrzebę pracy;
  • doskonaliły umiejętność liczenia pieniędzy;
  • poznały wartość nabywczą pieniędzy;
  • poznały zawody ludzi
  • utrwaliły numery telefonów alarmowych;

 

W marcu na planecie Skarbonka dzieci:

  • poznały znaczenie pojęć: konto, debet, karta kredytowa, inwestor, bankowiec, lokata, bankomat, kredyt, saldo, obligacja;
  • poznały sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś;
  • poznały możliwość oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • dowiedziały się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy;
  • poznały różne sposoby lokowania pieniędzy;

 

W kwietniu na planecie Zabawka dzieci:

  • poznały zasady udanych zakupów;
  • rozmawiały o wpływie reklamy na dokonywane zakupy;
  • dowiedziały się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy;
  • poznały pojęcia: reklama, marka, oferta, jakość, data ważności, produkt, konsument;
  • poznały budowę roweru oraz przepisy ruchu drogowego dotyczące jazdy rowerem;
  • pozna zasady bezpieczeństwa dotyczące placu zabaw dla dzieci;
  • rozmawiały na temat bezpiecznych zabaw i zabawek;
  • rozwijały umiejętność współpracy w grupie.

W trakcie prowadzonych przez nauczyciela zajęć, dzieci dowiedziały się także, że swoje bogactwo budują już teraz ucząc się i zdobywając nowe umiejętności, a także sprawdzając się w różnych formach aktywności. Dlatego pilnie wykonują zadania zawarte w dzienniku podróży, zapełniając kapsułę kartkami na których zapisują czego się dowiedziały i nauczyły na zajęciach. Oprócz tego samodzielnie lub pod opieką rodziców, w domu wykonują zadania zawarte w zeszytach ćwiczeń, wspaniale się przy tym ucząc i bawiąc.