Zarządzenie Nr 20/16
Wójta Gminy Puchaczów
z dnia 4 lutego 2016r.
w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych szkół podstawowych i gimnazjów, a także kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na rok szkolny 2016/2017.
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r., poz. 1515 z późn. zm.) i § 14 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia MEN z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U. z 2015r. poz. 1942),
zarządza się, co następuje:
§ 1
W postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2016/2017 do pierwszych klas publicznych szkół podstawowych określa się następujące terminy:
- Składanie wniosków o przyjęcie do szkół podstawowych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę
1) w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 15 kwietnia 2016r. do dnia 30 czerwca 2016r.
2) w postępowaniu uzupełniającym od dnia 5 sierpnia 2016r. do dnia 7 sierpnia 2016r. - Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę
1) w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 1 lipca 2016r do dnia 6 lipca 2016r.
2) w postępowaniu uzupełniającym dnia 13 sierpnia 2016r. - Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły
1) w postępowaniu rekrutacyjnym dnia 28 lipca 2016r
2) w postępowaniu uzupełniającym dnia 14 sierpnia 2016r. - Pisemne potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia do szkoły podstawowej
1) w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 29 lipca 2016r. do dnia 30 lipca 2016r.
2) w postępowaniu uzupełniającym od dnia 15 sierpnia 2016r. do dnia 17 sierpnia 2016r. - Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
1) w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 3 sierpnia 2016r.
2) w postępowaniu uzupełniającym od dnia 31 sierpnia 2016r.
Procedura odwoławcza.
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienie odmowy przyjęcia.
W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sadu administracyjnego.
§ 2
W postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2016/2017 obowiązują następujące kryteria oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów:
1) do pierwszych klas publicznych szkół podstawowych:
- Kandydat uczęszczał do przedszkola lub oddziału przedszkolnego znajdującego się w obwodzie danej szkoły podstawowej (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 8 punktów,
- Rodzeństwo kandydata uczęszcza do danej szkoły (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 6 punktów,
- Rodzice kandydata są zatrudnieni lub prowadzą gospodarstwo rolne lub prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą na terenie Gminy Puchaczów (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 4 punktów,
2) do pierwszych klas publicznego gimnazjum:
- Kandydat uczęszczał do szkoły podstawowej znajdującej się w obwodzie gimnazjum (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 8 punktów,
- Rodzeństwo kandydata uczęszcza do danego gimnazjum (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 6 punktów,
- Rodzice kandydata są zatrudnieni lub prowadzą gospodarstwo rolne lub prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą na terenie Gminy Puchaczów (potwierdzone oświadczeniem rodziców kandydata) – 4 punktów.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam dyrektorom szkół podstawowych oraz dyrektorowi gimnazjum prowadzonych przez Gminę Puchaczów.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.