Naszą witrynę przegląda teraz 26 gości 

 

Programy obowiązujące na rok szkolny 2024/2025

Praca wychowawczo - dydaktyczna planowana jest zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Codzienne zajęcia realizujemy w oparciu o Program wychowania przedszkolnego

Program Wychowania Przedszkolnego "Drużyna marzeń"- autor Jolanta Wasilewska WSiP

Programy uzupełniające:

Program Preorientacji zawodowej w Przedszkolu w Ciechankach - program własny.

Oraz inne programy wspierające realizowane w miarę potrzeb.

Atmosfera w przedszkolu oparta jest na wzajemnym zaufaniu, szacunku, twórczej aktywności, wiary w sukces każdego dziecka na miarę jego indywidualnych możliwości, potrzeb i aspiracji edukacyjnych oraz włączeniu rodziców w prace wychowawczo- dydaktyczną jako współpartnerów.

Programy zewnętrzne w Przedszkolu:

"Mamo, tato, wolę wodę"

Program edukacyjny „Mamo, tato, wolę wodę!” jest prowadzony przez Żywiec Zdrój nieprzerwanie od 2009 roku przy wsparciu Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka. Celem projektu jest edukacja dzieci w zakresie pozytywnego wpływu wody na organizm człowieka i jej znaczenia dla całego środowiska.

Dzięki materiałom edukacyjnym opracowanym przez ekspertów, dzieci, poprzez zabawę poznają fascynujący świat wody.
Główne cele programu to:

1. skierowanie uwagi dzieci w wieku przedszkolnym na rolę wody w procesach życiowych,

2. popularyzowanie wiedzy o roli i znaczeniu wody dla życia,

3. zachęcenie dzieci do spożywania wody poprzez zwrócenie uwagi na korzystny wpływ wody na samopoczucie,

4   4. propagowanie zdrowego trybu życia oraz zdrowego sposobu odżywiania się,

5. podnoszenie standardów edukacji oraz sposobów propagowania zdrowego trybu życia oraz zdrowego sposobu odżywiania.

 

KOSZ PEŁEN KSIĄŻEK

Cele:

  • Wprowadzenie dzieci w świat literatury.
  • Budzenie zaciekawienia książką.
  • Kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i szanowania ich.
  • Zapobieganie uzależnieniu od telewizji i komputerów.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie.
  • Rozbudzanie wyobraźni.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka.
  • Budowanie więzi między rodzicem i dzieckiem.
  • Stwarzanie okazji do samodzielnego czytania.
  • Przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych.
  • Przygotowanie dzieci do późniejszego, już samodzielnego wyboru książek.
  • Nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy.

 

Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne przygotowania ciekawych  zajęć. Obchodząc różne nietypowe święta rozwijamy u dzieci kreatywność ale także empatię, szacunek wobec otoczenia, uwrażliwiamy dzieci, a także wzmacniamy w nich samych poczucie własnej wartości, sprawczości. Dzieci mają możliwość opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, współpracę, śmiech i dobrą zabawę oraz wypracowanie strategii radzenia sobie ze stresem.

 

Cel główny:

Kształtowanie postaw i wartości poprzez wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, przy wykorzystaniu innowacyjnego podejścia do przygotowywania zajęć.

Cele szczegółowe:

- budowanie wiary we własne możliwości oraz pozytywnej samooceny dziecka, - kształtowanie postaw prospołecznych, nabywanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych,

- rozwijanie postawy obywatelskiej i świadomości patriotycznej,

- kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej,

- wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz norm zachowania w miejscach publicznych,

- kształtowanie postawy proekologicznej.

 

 

 

Programy innowacyjne w Przedszkolu:

 

Innowacje prowadzone w przedszkolu:


Innowacja „Dotknij, poczuj, zobacz”

Głównym celem innowacji jest wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego. Wykonując eksperymenty i doświadczenia  dzieci rozwijają naturalną potrzebę poznawania świata oraz kształtowania sprawności motorycznej. Poznają nowe pojęcia i szybciej je zapamiętują. Łączą przyczynę ze skutkiem,  rozbudzają wyobraźnię, wzrasta ich chęć do dalszej pracy. Zaproponowane aktywności mają służyć rozwojowi motoryki małej oraz stymulować różne zmysły. Prowadzona będzie w grupie 5-latków "Myszki"

Innowacja pedagogiczna "Zakodowana kraina przygód Zosi”
Innowacja ma na celu rozwijanie wszechstronnych zainteresowań dzieci, a szczególnie popularyzowanie wiedzy interdyscyplinarnej w tematyce związanej głównie ze świętami typowymi i nietypowymi. Innowacja rozwija zainteresowania przyrodnicze i postawy proekologiczne, doskonali kreatywność i wyobraźnie przestrzenną, a także doskonali umiejętność określania kierunku w przestrzeni jak i położenia przedmiotów względem osi własnego ciała. Dzieci mają możliwość pracować indywidualnie, w parze, grupie lub w zespole, układać  historyjki obrazkowe jak i rozwijać umiejętności matematyczne. Innowacja rozwija zainteresowanie życiem zwierząt z najbliższego otoczenia, spostrzegawczość, analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Prowadzona będzie w grupie 4-latków "Pszczółki"